Je moet altijd het verwachtingspatroon van de klant overtreffen

Je moet altijd het verwachtingspatroon van de klant overtreffen

Blue Image
08 oktober 2021 |

Het verhaal van…Hans en Julia van Put van Blue Image

Ze waren de eerste eigenaren in het blok winkels op het Rijnplein. Sinds 2005 runnen Hans (63) en Julia (59) hun eigen Blue Image, men & women casualwear. De eerste drie jaar was het nog een franchise onderneming onder de naam New Part Blue. Kenmerkend voor Hans die altijd zijn koers uitstippelt, moest deze winkel ook helemaal van zichzelf worden.

Hans: “Ik ben een beetje een workaholic, er zit gewoon geen rem op mij. Dan komt er ook nog bij dat ik graag mijn eigen pad bewandel en niet afhankelijk wil zijn van anderen. In 2009 was Blue Image dus een feit. Het was wel even zoeken naar een passende naam want ‘Blue’ moest er wel in blijven. Blauw is namelijk de allerbest verkochte kleur ever. Je ziet de kleur blauw ook overal terugkomen in de winkel. Wat voor soort kleding we brengen? Ik omschrijf het altijd als American sportwear met een uitloop naar casual friday, met merken als Calvin Klein, Tommy Hilfiger en Airforce. Ik besef heel goed dat het een beetje populaire uitspraak, zoals iedereen roept dat ze zich onderscheiden in de serviceverlening. In mijn ogen is dat niet meer dan normaal, service verlenen hoort toch bij het ondernemen? Wij doen hier niet aan service, wij zorgen ervoor dat het verwachtingspatroon van de klant door ons altijd wordt overtroffen. Hierdoor word ik misschien als ‘prettig gestoord’ gezien, dat klopt ook helemaal, maar daarom voelt de klant zich ook prettig bij ons, en daar gaat het allemaal om.”
 

Blauw is de allerbest verkochte kleur ever

Heb jij ook een bijzonder of leuk verhaal te vertellen als ondernemer? Mail dan naar angela@warenhuisalphen.nl